Techno Classica 10 t/m 14 april

Deel 2 van onze voorbeschouwing

 

Zoals al eerder gemeld zijn er ontzettend veel auto's, meer dan 2700. Er zijn verschillende automerken aanwezig die natuurlijk aangekondigd hebben wat ze mee hebben gebracht. Wij gaan eens wat van deze merken langs en beginnen bij Audi.

Audi heeft het over “Raumwunder”, Audi AG viert 70 jaar Ingolstadt. Om te vieren dat ze na de 2e wereld oorlog daar begonnen te produceren. Ze hebben daarom meegenomen een DKW 1949 Fast Truck en andere station varianten, van een F85 “Woody” uit 1951 tot de Audi 100 Avant uit 1978. Ook hebben ze een motorfiets bij zich, die je ook in kunt zetten als soort van stationwagon, met een zijspan.

BMW kijkt naar overwinningen en records. Zo'n 30 voertuigen zijn samen gebracht in hal 6. Met aandacht voor 1919 toen een vliegtuig met een BMW motor de record hoogte van 9760 meter bereikte. Dit wordt gezien als het startpunt van de vele records van BMW. Ook hebben ze de Le Mans winnaar uit 1999 er staan een BMW V12 LMR. Ook zijn vele clubs aanwezig met auto's die de verzameling aanvullen.

CITROËN kijkt natuurlijk naar het 100 jarige bestaan. Ze brengen 15 auto's mee naar de Techno Classica om een Citroen straat te maken. Dit doen ze in samenwerking met Duitse Citroen clubs, die het mede mogelijk maken. Uit elk decennium is een auto aanwezig, van de eerste Type A, tot de meer recente C6, waarvan minder exemplaren gebouwdzijn dan de legendarische SM.

DUCATI 

Er is een 1973 Ducati Scrambler op de stand. Deze allround motorfiets met Ducati desmodromic* motor, was het best verkopende model van 1962 tot 1978. 

Daarnaast staat er een bruinachtige Ducati Scrambler Rivatoro, in 2016 succesvol deelnemer aan een competitie voor aanpassingen van Scramblers. Een KRT frame, Ducati Rhein-Sieg und Motorrad Tellenbrock heeft deze scramblers gecreeerd in café-racer look met aluminium monocoque. De twee motorfietsen demonstreren het verschil tussen 45 jaar productie van de * Desmodromic

 

FCA HERITAGE , of tewel Abarth, Alfa Romeo, Fiat en het nieuwe Alfa Romeo F1 

FCA Heritage: Abarth

70 jaar Abarth wordt gevierd. Abarth & C. werd in 1949 in Bologna opgericht door Carlo Abarth en Armando Scagliarini, maar verhuisden snel naar Turijn. In 1971, verkocht Abarth het bedrijf aan Fiat. 

Abarth neemt de Fiat Nuova 500 elaborazione Abarth “Record” mee, die verschillende wordl speed records heeft gebroken in 1957. Daarnaast hebben ze een Fiat 500 elaborata Abarth from 1974 meegenomen

 
FCA Heritage: Alfa Romeo
Alfa Romeo is terug in de Formule 1. Na een afscheid die maar liefst 30 jaar duurde zijn ze nu terug en dat willen ze vieren. Naast de Formule 1 auto van vorig jaar (toen nog Sauber) hebben ze nog een Formule 1 auto meengenomen: Alfa Romeo Tipo 158 “Alfetta” Dit is de auto die de eerste Formule 1 race ooit gehouden wist te winnen. In 1950 op het circuit Nino Farina.
 
FCA Heritage: Reloaded By Creators

Net als Mercedes, BMW en Porsche is ook FCA gestapt in de klassiekers. Ze hebben een aantal exemplaren meegebracht die ​gerestaureerd of geconserveerd zijn door FCA. Zo staat er een Fiat 124 Spider, een Pininfarina Spider Europa en een Alfa Romeo 8C Coupé.
 
FERRARI 
Het was nog niet bekend wat Ferrari allemaal mee zou nemen. Maar in ieder geval present is de Ferrari F40 uit 1989 van Nigel Mansell
 
FORD

50 jaar Ford Capri wordt er gevierd. 14 Capri's van Ford zelf en verschillende clubs zullen aanwezig zijn.

Deel 3 van de aankonding volgt binnenkort

 

This is Sliced Diazo Plone Theme